Home > islam, Muslims > Vi lefler for dem, der hader Danmark

Vi lefler for dem, der hader Danmark

Skrevet af: MERSIHA COKOVIC

Medier og politikere lefler for radikale islamister – mens de lader dem, der kæmper for Danmark, i stikken

Medier og politikere lefler for radikale islamister – mens de lader dem, der kæmper for Danmark, i stikken

Hizb ut-Tahrir | Mersiha Cokovic | Enan Galaly

Enan Galaly er uden tvivl et af de mest inspirerende mennesker, jeg har mødt på min vej. En mand, der kom til Danmark fra Egypten i 1967 for at arbejde som opvasker og tjene nok til et varmt måltid og en seng at sove i.

Han arbejdede sig opad, og allerede i 1972 var han underdirektør på hotellet Det Hvide Hus i Aalborg. I dag er han koncerndirektør for Helnan hotelkæden.

Enan blev Ridder af Dannebrog i 2004, og i 2011 blev han udnævnt til ambassadør af historiske relationer af daværende udenrigsminister Lene Espersen. Han sidder desuden i bestyrelser på flere amerikanske universiteter.

Jeg skrev til Enan Galaly
Første gang jeg læste om Enan, var i Jyllands-posten i 2012. Jeg var allerede meget imponeret af manden og besluttede, at han skulle holde foredrag for Ishøjs unge. Jeg ville simpelthen have det til at ske, så jeg lagde avisen fra mig og skrev en mail til Enan Galaly, hvor jeg forklarede, at jeg simpelthen måtte få et ja, da hans foredrag ville helt sikkert ændre unge menneskers liv for altid.

Jeg ringede til ham samme dag og vi aftalte, at han i maj måned ville komme til Ishøj, på betingelsen af, at jeg arrangerede tilsvarende event i Nørrebro Hallen, lige overfor Mjølnerparken, så de unge mennesker, der bor der, også fik en chance. Han betalte endda 10.000 af egen lomme for leje af Nørrebro Hallen.

Det korte af det lange er, at vi var 6 mennesker i Ishøj, inklusiv min medarrangør Suzan og mig selv. På Nørrebro var vi ca. 30, inklusiv Zenia – min medarrangør og mig.

Jeg var så flov. Her har vi en mand, der tog to dage ud af sin travle kalender for at give håb og råd til de unge mennesker, som mange andre har opgivet. En mand, der kan samle flere hundrede danske topledere, kongelige, politikere, mm., som rejser på tværs af Riget for at høre ham tale. En mand, som har givet mig to af de mest inspirerende aftener i mit liv. En mand, som åbenbart ikke vakte interesse i ghetto-unger. Hvor ærgerligt. Sikke et spild.

Hizb ut-Tahrir modarbejder danske værdier
På den anden side, har vi Hizb ut-Tahrir. En forsamling islamistiske fanatikere, der har en skræmmende tiltrækkende effekt på unge muslimer i Danmark. Toppen består af yderst veluddannede, intelligente og karismatiske unge mænd, som er gift med ligeledes højt begavede kvinder, danskere, såvel som indvandrere. Deres mål er at indføre kalifater, hvor man lever efter meget strikse islamiske regler.

De er modstandere af demokratiet, valg og alt vestligt. De sidestiller endda et job i en bank med distribution af narkotika.

Jeg har en gang været med til et af deres møder i ca. 20 minutter i Nørrebro Hallen. Det var en uforglemmelig oplevelse.

Jeg måtte finde mig i at sidde kønsopdelt
Vi var to kvinder. Da vi kom til indgangen, blev vi af dørmanden henvist til en lille bagdør, som var indgang for kvinder.

En dansk pige kom til os og meget venligt viste os til et par pladser på forreste række. En stor andel af de kvinder, der sad omkring os, var danske. Der var en skillevæg mellem os og mændene.

De næste 20 minutter gik med tilsvining af alt vestligt og alt islamisk blev rost til skyerne. Nu er jeg selv muslim og har aldrig oplevet det før, men det er åbenbart forbudt at klappe. Så hvis der var et eller andet publikum var begejstret for, råbte mændene Allahu Akber. Og kun mændene. Kvinderne sad musestille.

Efter de 20 minutter varslede de en kort pause og vi så vores snit til at komme væk derfra. Gården foran hallen fyldtes med unge mennesker. Mange af dem var etniske danskere.

Jeg kiggede omkring mig og kunne simpelthen ikke tro mine egne øjne. Der var mindst 7-800 sjæle.

Hvorfor nævner jeg Hizb ut-Tahrir?

En skræmmende forskel
Fordi de kunne samle så mange mennesker med en uges varsel, mens Enan Galaly ikke engang en tyvendedel af det.

Det var for mig en falliterklæring på integrationsområdet. Unge mennesker bliver opfostret i parallelsamfund og interesserer sig ikke for sin egen fremtid.

De sætter mere pris på folk, der vil fastholde dem i en tilstand, der mange gange gør dem til andenrangs borgere, end på en mand, der vil vise dem muligheder for at udleve den danske drøm. Det er mig ubegribeligt, at det kan finde sted i Danmark i 2014.

København har fået en Stormoske, hvis overhoveder har nogle meget rabiate holdninger til bla. homoseksualitet.

I Århus har vi en folkeskole, som ikke tæller en eneste etnisk dansk elev. Og i år vil der åbne den første muslimske efterskole.

Vi lefler for dem, der hader Danmark
Vi lefler for folk, der bygger parallelsamfund og bor i Danmark, men lever i en helt anden verden.

Vi lefler så meget, at vi lader en såkaldt moske på Grimhøjvej i Århus blive ved med at køre, på trods af socialt bedrageri og kidnapning af andre menneskers børn og rekruttering af disse til Syrien, uden forældrenes samtykke og på trods af rejseforbuds aftale.

Politikerne lider af kronisk dialogafhængighed og mener, at alt kan løses med en god omgang snak. Hvad de ikke ved er, at mens vi fører dialog, handler islamisterne. Mens vi smalltalker, forpester de de unge mennesker med had og et fjendebillede af Danmark og danskerne.

Vores medier giver kriminelle og islamister stjernestatus, mens ægte fightere er usynlige og ligegyldige.

Jeg tror ikke, der findes en eneste ung indvandrer på Nørrebro, der ikke ved hvem Lille- eller Store A er, mens de ikke har den fjerneste anelse om hvem Enan Galaly eller Cherif al-Ayouty er. En sørgelig verden.

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

